Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Halkla İliÅŸkiler ve Tanıtım Bölümü, halkla iliÅŸkiler disiplininin tüm dünyada ve Türkiye’de görece öneminin artması ve bir meslek olarak kabul görmesi üzerine 1989 yılında kurulmuÅŸtur. Bölümün akademik kadrosunda; 12 profesör, 9 doçent, 1 araÅŸtırma görevlisi doktor ve 1 araÅŸtırma görevlisi (35.madde kapsamında) bulunmaktadır.
Bölüm; ‘Halkla İliÅŸkiler’, ‘KiÅŸilerarası İletiÅŸim’, ‘AraÅŸtırma Yöntemleri’ ve ‘Kurumsal İletiÅŸim’ anabilim dalları üzerinden lisans ve lisansüstü düzeyde eÄŸitimler vermektedir. Halkla iliÅŸkilerin bir iÅŸletme fonksiyonu olmasından hareketle, iÅŸletme odaklı bir eÄŸitim anlayışını benimseyen Bölümün eÄŸitim programları; ‘ihtiyaç odaklı’, ‘çaÄŸcıl geliÅŸme ve bilimsel yenilikleri temel alan’, ‘planlı ve programlı’, ‘disiplinlerarası’, ‘mesleki ve kiÅŸisel geliÅŸime önem veren’ ve ‘sürekli geliÅŸen’ bir nitelik arz etmektedir.
Kuram ve uygulamanın birlikteliÄŸini esas alan bir bakış açısına sahip olan Bölüm, proje temelli çalışmaların yürütülmesi için elveriÅŸli bir iklim sunmaktadır. Bu baÄŸlamda öÄŸrenciler, dersler kapsamında edindikleri bilgi ve deneyimleri hazırladıkları bütünleÅŸik pazarlama iletiÅŸimi projeleri ile çeÅŸitli yarışmalarda pekiÅŸtirme olanağı bulmaktadırlar. Bölüm öÄŸretim üye ve elemanları ise, gerçekleÅŸtirdikleri ulusal ve uluslararası bilimsel projelerin yanı sıra üniversite-sanayi iÅŸ birliÄŸini gerçekleÅŸtirmek ve güçlendirmek amacıyla sektörden gelen talepler uyarınca çeÅŸitli projelere danışmanlık yapabilmekte ya da yürütücü olarak hizmet verebilmektedirler.
Program ÖÄŸretim Amaçlarımız:
- Bölüm mezunları kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluÅŸlarında çalışma ve kendi giriÅŸimlerini hayata geçirme olanaklarına sahiptir. Mezunlar; örgütlerin halkla iliÅŸkiler ve kurumsal iletiÅŸim birimlerinde çalışmakta, örgütlere stratejik iletiÅŸim, marka iletiÅŸimi ve dijital iletiÅŸim danışmanlığı sunmakta, geleneksel ve dijital medyada içerik üretimi ve yöneticilik görevlerinde yer almakta, halkla iliÅŸkiler, dijital iletiÅŸim ve reklam ajanslarında görev almakta ve kendi giriÅŸimleri olarak bu ajansların kuruculuÄŸunu üstlenmektedir.
- Program kapsamında mezunlara alanın geniÅŸ iÅŸ yelpazesinde kendi ilgi alanları doÄŸrultusunda uzmanlaÅŸmasını saÄŸlayacak blgi, beceri ve yetkinliklerin aktarılması amaçlanmaktadır. Bu kapsamda; stratejik iletiÅŸim, kiÅŸilerarası iletiÅŸim, yakın iliÅŸkiler, kurumsal iletiÅŸim, marka iletiÅŸimi, itibar yönetimi, kriz iletiÅŸimi ve dijital iletiÅŸim süreçlerini yönetebilecek mezunlar verilmesi amaçlanmaktadır.
- Tüm bu süreçlerde eleÅŸtirel bakış açışı, meslek etiÄŸi ve kamu yararını, sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirliÄŸin önemini, medya okuryazarlık becerilerini ve bilimsel araÅŸtırma pratiklerini meslek hayatlarının merkezinde tutan, uluslararası geliÅŸmelerin takipçisi ve öncüsü olan yenilikçi profesyoneller yetiÅŸtirilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca program öÄŸretim amaçları aÅŸağıdaki baÄŸlantı adreslerinden eriÅŸilebilmektedir.
Vizyonumuz: Ulusal ve uluslararası düzlemde halkla iliÅŸkiler alanında ekol kabul edilen; araÅŸtırmacılığı ve üretkenliÄŸi; yenilikçi, öncü ve ahlâklı duruÅŸu ile bilim dünyasına, topluma ve iÅŸ yaÅŸamına katkıda bulunan bir bölüm olmaktır.
Misyonumuz: Halkla iliÅŸkiler disiplininin gerekliliklerine sahip, meslek etiÄŸine uygun hareket eden donanımlı, yetkin, bilimsel ve teknolojik geliÅŸmeleri takip eden ve uygulayan, yenilikçi, yaratıcı ve fark yaratan iletiÅŸim profesyonelleri yetiÅŸtirmektir.
Lisans Eğitim Planları
Yüksek Lisans EÄŸitim Planları
Tezli Yüksek Lisans Programları
- Halkla İliÅŸkiler ve Tanıtım Tezli Yüksek Lisans Programı
- İletiÅŸim AraÅŸtırmaları Tezli Yüksek Lisans Programı
- KiÅŸilerarası İletiÅŸim Tezli Yüksek Lisans Programı
- Kurumsal İletiÅŸim Tezli Yüksek Lisans Programı
Tezsiz Yüksek Lisans Programları
Doktora Eğitim Planları