Reklamcılık
Reklamcılık Bölümü 09.04.2008 tarihinde kurulmuÅŸ ve 2009/2010 eÄŸitim-öÄŸretim yılından itibaren ÖSS Sözel Puan türünden öÄŸrenci almaya baÅŸlamıştır. Hızlı geliÅŸim ve deÄŸiÅŸimlerin yoÄŸun olarak yaÅŸandığı, rekabet ortamının giderek büyüdüÄŸü, her alanda yeni yatırım ve atılımların izlendiÄŸi çağımızda hızla artan iletiÅŸim ihtiyacına yanıt verebilmek doÄŸrultusunda örgütlerin kullandığı birçok teknik bulunmaktadır. Bu tekniklerden en önemlilerinden biri olarak görülen reklamın amaçlarından olan iletiÅŸim amacının gerçekleÅŸtirilmesi, ilgili ürün ya da hizmetlerin tanıtılması ve satılmasında önemli rol oynamaktadır. Pazarlama iletiÅŸimi çalışmaları kapsamında reklam, reklamveren, reklam ajansı, hedef kitle, reklam ortamları gibi pek çok olgu, kurum ile tüketici arasında bir köprü oluÅŸturmakta ve rekabeti yansıtan bir eylem olarak görülmektedir. Bu anlamda, reklamcılık gerek sektörün istek ve beklentileri, gerekse bilimsel çalışmaların uygulamaya kazandırılması doÄŸrultusunda önem kazanmaktadır. Ege Üniversitesi İletiÅŸim Fakültesi Reklamcılık Bölümü’nün amacı; geliÅŸen ülke koÅŸulları baÄŸlamında, reklam sektörünün nitelikli eleman açığının karşılanması ve reklam, medya planlama, yaratıcılık, reklam kampanyası, ajans iÅŸletmeciliÄŸi ve yönetimi, tüketici davranışları, kiÅŸilerarası iletiÅŸim vb. alanlarda eÄŸitim verilmesi ve uluslararası standartlara uygun, nitelikli üretim yapacak bilgi ve donanıma sahip elemanların yetiÅŸtirilmesi olarak özetlenebilir.
Reklamcılık Bölümü'nün misyonu; çağın gerekliliklerine uygun olarak hazırlanmış ve sürekli güncellenen ders programı ile sektöre bilgili, eÄŸitimli, alanında yetkin olduÄŸu kadar akademik bir eÄŸitim almış olmanın gerektirdiÄŸi mesleki etik sorumluluklar yönünden de gerekli donanıma sahip reklamcılar yetiÅŸtirmeyi görev edinmiÅŸtir.
Reklamcılık Bölümü’nün vizyonu; öÄŸrencilerimizin reklamcılık bilgilerini arttırmak, takım ruhunu aşılamak, yetenek ve ilgilerini yaratıcı biçimde kullanmalarını saÄŸlamak amacıyla hareket etmektedir.
Reklamcılık Bölümü’nde, kuramsal bilgilerin –pazarlama, iÅŸletme, yönetim, hukuk vb.- yanı sıra reklamcılık konusunda özgün çalışmaların, yaratıcı projelerin ve uygulanabilir kampanyaların planlanması, hazırlanması –yaratıcı düÅŸünce, reklam yazarlığı, medya planlama, reklam kampanya uygulamaları, tüketici davranışları, reklam fotoÄŸrafçılığı, marka yönetimi, reklamda görsel tasarım vb.- gibi mesleÄŸe hazırlayan bilgilerin verildiÄŸi ders ve uygulamalar yer almaktadır. Bu aÅŸamalardan geçen öÄŸrencilerin sektörde daha verimli, etken, yaratıcı olmaları hedeflenmektedir.
Teorik olduÄŸu kadar uygulamaya dönük çalışmalarla eÄŸitimin zenginleÅŸtirilmesinin de hedeflendiÄŸi Reklamcılık Bölümü’nde, öÄŸrencilerin sektörle buluÅŸmalarını ve proje bazlı çalışmalarla eÄŸitimleri sırasında edindikleri kuramsal bilgileri uygulamaya dökmelerini saÄŸlayacak iletiÅŸim, pazarlama ve reklam alanındaki yarışmalara (Aydın DoÄŸan Genç İletiÅŸimciler Yarışması, Uluslararası Reklamcılar DerneÄŸi Reklam Kampanyası Yarışması, Just Marketing, Adventure Reklamcılık Yarışması vb.) projeleriyle katılmaları saÄŸlanmaktadır. ÖÄŸrencilerimiz, söz konusu bu yarışmalardan ödüllerle dönmektedirler.
EÄŸitimleri süresince kuramsal ve uygulamaya iliÅŸkin bilgiler ile donatılan öÄŸrenciler, iletiÅŸim, halkla iliÅŸkiler ve reklam alanlarında istihdam olanakları bulacak ve bu alanlara özgü unvanları –reklam yazarı, medya planlama uzmanı, müÅŸteri temsilcisi, kreatif direktör, art direktör, trafiker, kampanya planlama uzmanı, stratejik planlama uzmanı, iletiÅŸim koordinatörü, reklam ve iletiÅŸim yöneticisi, marka yöneticisi, pazarlama yöneticisi vb.-da alabileceklerdir. Bu çerçevede mezun öÄŸrenciler ulusal ve uluslararası reklam ÅŸirketlerinde müÅŸteri iliÅŸkileri, medya planlama, reklam yazarlığı, grafik tasarım, yaratıcı birim, stratejik planlama gibi görevleri de üstlenebileceklerdir. Programı baÅŸarıyla tamamlayanlara ‘Ege Üniversitesi İletiÅŸim Fakültesi Reklamcılık Bölümü Lisans Diploması’ verilecektir.
Ege Üniversitesi İletiÅŸim Fakültesi’nin bölümlerinden biri olarak faaliyet gösteren Reklamcılık Bölümü, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü kapsamındaki Reklamcılık Anabilim Dalı bünyesinde Reklamcılık alanında Yüksek Lisans, Doktora ve BütünleÅŸik Doktora lisans üstü programlarını tezli; Yaratıcı Yazarlık yüksek lisans programını da tezsiz olarak sürdürmektedir.
Akademik Kadromuz
REKLAMCILIK BÖLÜMÜ |
|
|
BÖLÜM BAÅžKANI
Dahili : 3738 |
|
BÖLÜM BAÅžKAN YARDIMCISI
Dahili : 3762 |
![]() |
BÖLÜM BAÅžKAN YARDIMCISI
Dahili : 4850 |
Genel Reklamcılık Anabilim Dalı |
|
![]() |
Anabilim Dalı Başkanı
Dahili : 3738 |
|
Dahili : 1556 |
|
Dahili : 3748 |
|
Dahili : 3747 |
|
Dahili : 1858 |
![]() |
Dahili : 3762 |
![]() |
Dahili : 4850 |
|
ArÅŸ. Gör. İbrahim ÖZBÜKERCİ
Dahili : 3713 |
35.MADDEYE GÖRE GÖREVLENDİRİLEN REKLAMCILIK BÖLÜMÜ ARAÅžTIRMA GÖREVLİLERİ |
|
|
ArÅŸ. Gör. Selçuk BAZARCI
Dahili : 3713 |
|
ArÅŸ. Gör. Ece Nur KAYA YILDIRIM
Dahili : 3717 |
![]() |
ArÅŸ. Gör. Bahadır Burak SOLAK
|
Lisans Eğitim Planları
Yüksek Lisans EÄŸitim Planları
Reklamcılık - Tezli Yüksek Lisans Programı
Reklamcılık - Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Doktora Eğitim Planları
Reklamcılık - Lisans Derecesi ile Doktora Programı
- Yüksek Lisans Derecesi ile Doktora Programı